Dag 4 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 4

22 Mei 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Na het wakker worden, en wederom weer lekker vroeg. Zijn we gaan ontbijten, spullen ingepakt en verder gaan rijden richting de Grand Canyons. Onderweg bij Starbucks gestopt voor een lekker kopje koffie. Aangezien ze in de hotels slappe koffie maken. Bij Starbucks kwamen we een groepje wat oudere Nederlanders tegen. Die waren vlak voor ons naar de Grand Canyon geweest en gingen nu door naar Sedona. Even mee gekletst waarna wij verder zijn gegaan om even lunch voor de middag te halen om bij de Grand Canyon te benuttigen. Vlak voor het laatste stuk naar de Grand Canyon zijn we bij jabadabadoo flinstone city gestopt. Voor 5 dollar even door het kleine parkje gelopen. Niet spectaculair maar daar was de prijs ook maar. En toch even leuk om te zien. Vervolgens door gaan rijden naar de Grand Canyon. Een lange redelijk vlakke weg. Waardoor wij gingen twijfelen of we wel goed reden want we zagen maar niks. Onderweg kwamen we de wel bekende man op zijn fiets weer tegen. Eenmaal aan gekomen bij de entree van het park, moesten wij onze nationale parken pas laten zien. Dit was in orde en we mochten door rijden. Gelukkig hadden we de parken pas zodat we niet in de lange rij van auto's moesten wachten. Eenmaal door het park zagen we nog steeds niets bijzonders. Alleen maar vlakke wegen en een hoop bomen om ons heen. We zijn maar even gestopt bij een parkeer plaats om een stukje te lopen daar waar alle andere mensen naar toe liepen. Hoe dichter we bij de rand kwamen hoe meer wij dachten dat het allemaal nep was. Het was ongelofelijk mooi dat we het eigenlijk niet geloofden. We hadden er werkelijk geen woorden voor. We hebben wel 10 keer tegen elkaar gezegd of dat het wel echt is en dat het zo bizar is. Dit is gewoon bijna niet uit te leggen hoe mooi en gaaf het is. We hadden een plekje gevonden met een mooi uitzicht waar wij zijn gaan lunchen. Door dat wij daar op dat punt zaten dachten meer mensen, dat is mooi, daar gaan we ook even een foto maken. Wat voor ons wel leuk was want zo konden wij vragen of ze ook foto's van ons samen wilde maken. Na ruim een anderhalf tot 2 uur in het park te zijn geweest zijn we naar ons hotel gereden. Onderweg in het park kwamen we weer de man op zijn fiets tegen die we eerder de dag ook al op de weg tegen kwamen. De man enthousiast zwaaien. Leuk om hem voor de 4e keer tegen te komen. En een hoop respect! Dit was ongeveer 10 minuten bij het park vandaan. Ingecheckt en even in het plaatsje van het hotel gewandeld. In de avond weer het park ingereden naar een andere plek om daar de zon onder te zien gaan. Wederom weer ongelooflijk mooi dat we er geen woorden voor hadden. Het is allemaal bijna niet te beschrijven. Inmiddels was de zon onder en aardig donker geworden. Op de terug weg naar het hotel net uit het park zagen we een auto langs de kant staan en een stukje verderop lag een groot dood hert. Erg zielig om te zien. Er wordt hier ook overal in het park voor gewaarschuwd. Dat de dieren zomaar kunnen oversteken. Iedereen reed door waardoor wij dachten we keren om en rijden naar de auto om te kijken of het goed gaat met die persoon. Aangekomen bleek het een vrouw te zij. Het gaat goed met haar al was ze wel even geschrokken. We zijn even bij haar gebleven tot dat de Rangers kwamen waarna we terug naar het hotel zijn gegaan. Van de vrouw kregen we een speld als dank! Het was weer een mooie indrukwekkend

• 22 Mei 2017 - 10:12

Jenny:

Lieve Bauk en Roger,
    Wauw, wat gaaf, overtreft jullie stoutste dromen lees ik! Ben stiekem wel benieuwd naar wat foto's ....... Plaatsen jullie die nog op deze site? En wel typerend voor jullie dat jullie die vrouw hebben geholpen terwijl iedereen doorreed!! Toppertjes.
    Geniet weer van een waanzinnige dag; kijk al uit naar het volgende verslag!
    xx Jenny

• 22 Mei 2017 - 10:29

Iemke:

Hoi RenB
    Het is zeker heel leuk om Julie ervaringen telezen,Het zal wel allemaal
    Heel indrukwekkend zijn ! Ik Ben benieuwd Naar wat Julie nog Meer mee maken ,
    Voorzichtig en geniet ervan xxx
    Ps ..zorg voor genoeg brandstof !!

• 22 Mei 2017 - 19:27

Ruud:

Hey Baukje en Roger .
    Jeetje nog maar net een paar dagen weg en al hele mooie ervaringen . Geniet er maar van . Kan me voorstellen dat jullie dachten het is niet echt , zo mooi. En een mooie helden daad verricht zo ver weg toppers .
    Hoop nog veel te lezen en 'foto's te zien we houden jullie in de gaten ha .
    Gr Ruud

• 23 Mei 2017 - 23:18