Dag 10 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 10

28 Mei 2017 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Toen we buitenom naar de receptie liepen om daar te ontbijten, merkte we dat het behoorlijk koud was. Rond de 7 graden was het. Aangezien we alleen maar tussen de 30-35 graden hebben gehad, was dat best koud. We hadden helaas niet heel veel warme kleren bij ons dus moesten het doen met wat we hadden. Gelukkig heeft de motor zit verwarming en handvat verwarming. Eenmaal vertrokken reden we al snel de bergen in tot een hoogte van ongeveer 3000 meter. Op sommige stukken lag zelfs nog sneeuw. Maar wat was het mooi. Herten langs de kant van de weg en heel veel groen. Toen we er weer uit reden werd het gelukkig wat warmer. Even bij een oud klein pompstation langs de weg gestopt voor een kopje koffie en even opwarmen in de zon. Vervolgens weer op de motor gestapt om verder te rijden naar onze volgende bestemming, Bryce Canyon. Tussendoor gestopt in het plaatsje Tropic om te lunchen. Na de lunch weer verder gegaan. Aangekomen bij het Nationale park Bryce Canyon moesten we wederom de Nationale parken pas laten zien waarna we door konden rijden. Op verschillende viewpoints gestopt om van het mooie uitzicht te genieten en mooie foto's te maken. Na als dit moois het park weer uit gereden om naar het hotel te gaan. Het hotel lag ongeveer 2 km bij het park vandaan. Bij het inchecken zei de receptioniste ineens. Gefeliciteerd, het is jullie geluksdag. Jullie krijgen een upgrade. Jullie mogen in het andere hotel er naast inchecken. En dat hotel is een stuk beter en luxer zei de mevrouw. Wij 100 meter verderop bij het andere hotel ingecheckt. En het was inderdaad een mooier en luxer hotel. Toen we op de kamer zaten was het nog best vroeg en dachten we, laten we een wandel route pakken door het park. Wij weer op de motor gestapt en naar het viewpoint sunrise gereden om daar de wandel route te pakken naar viewpoint sunset. Toen we naar beneden keken en de route probeerde in te schatten twijfelde we een beetje. Maar we dachten, hoe gaaf en mooi moet het zijn om daar te lopen. We besloten om het maar gewoon te doen. Het was best pittig maar zeker de moeite waar. We zouden het zo weer over doen. Naar benden ging prima. Maar toen nog omhoog. Gelukkig waren we niet de enige en zagen dat iedereen het best lastig vond. Eenmaal boven dachten we, viel eigenlijk best mee. Het was uiteindelijk goed te doen. En gelukkig liepen we sommige stukken in de schaduw, want het was inmiddels alweer behoorlijk warm geworden. Toen we boven waren was het inmiddels rond half 8. In de middag vroegen we hoe laat de zon hier onder gaat want dat schijnt best mooi te zijn. Toen zei iemand dat de zon rond 20:40 onder gaat. Wij wilden dat natuurlijk wel zien. We besloten om bij een lodge in het park wat te eten. Daar hadden ze een pizza tentje waar we een grote pizza hebben besteld. Die hebben we op de motor mee genomen en zijn weer terug gereden naar een viewpoint. Om daar vervolgens de pizza bij zonsondergang op te eten. Helaas was de zon al aardig onder gegaan en klopte de tijd niet helemaal die wij hadden door gekregen. Toch hebben we nog genoten van het laatste beetje ondergaande zon en een heerlijke pizza. Vervolgens terug naar het hotel.

• 28 Mei 2017 - 09:49

Mary:

Hoi

wat een belevenis en prachtige foto,s groot verschil van temperatuur zeg ',das ff wennen
    Op dit moment is het hier ook best ff wennen zo warm haha zeker voor de dieren en ook zelf toch wel last van ,maar we mopperen niet hoor .
    dikke kus ma en pa .

• 28 Mei 2017 - 10:02

Nico:

Wat een mooi verslag weer; echt een droomreis. Ik heb nooit geweten dat de Nationale parken in USA zo mooi en divers zijn. Geniet nog maar met volle teugen.
    Groet Nico

• 28 Mei 2017 - 15:07

Het is schitterend hier. Verbaasd ons ook nog steeds elke dag weer opnieuw.
    We genieten er zeker van. Thnx Nico.