Dag 15 - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 15

02 Juni 2017 | Verenigde Staten, Yosemite

Vanmorgen simpel ontbeten in het hotel. Vervolgens spullen weer in gepakt en even schuin naar de overkant van de straat. Daar zat een grote Nederlandse bakker. Een paar boordjes gehaald voor de lunch. Helaas geen Nederlander gesproken daar. Ze hadden daar echt alles. Hollands gebak, brood, stroopwafels. Was leuk om even te zien. Onder weg naar Yosemite National park. We hadden er zo veel zin in, aangezien we er zoveel over hadden gelezen en gehoord. Dat het voor de meeste mensen toch wel het mooiste nationale park van Amerika is. We hadden ons er zo op verheugd. We moesten ongeveer een ruim uurtje rijden om vervolgens een andere weg in te slaan die ons door het mooie berg gebied brengt in Yosemite. Waar ook ons hotel vlakbij was. Toen we bij de weg aan kwamen zagen we dat het afgesloten was. Het is een bergpas. Waarschijnlijk door dat er nog sneeuw en rommel op de weg lag. We zagen op de kaart dat er verderop nog 2 verschillende wegen zijn die je naar het park kan nemen. We zijn even gestopt bij een visitor center om na te vragen wat het beste is. Als je namelijk in Amerika moet omrijden, kan dat best nog wel eens een aardig stuk zijn. Toen we stopte zag ik daar al gelijk op een bord dat de 2 andere wegen ook zijn afgesloten. En ze lieten gelijk een omleiding zien. Ook stond de tijd daar bij, hoe lang het omrijden is. Wij baalden enorm maar moesten er aan geloven. Want terug en dan via de andere kant was helemaal geen optie. Uiteindelijk reden we rond 19:00 het park binnen en waren we rond 20:00 in het hotel. En de tijd van het omrijden klopte wel. We hebben er ruim 7,5 uur (omrijden) over gedaan. We waren gesloopt toen we aan kwamen bij het hotel. We dachten dat de rit van Las Vegas naar Bishop een hel zou zijn. Maar dit was nog veel erger. Ik heb nog nooit zo veel bochten en verschillende hoogtes gereden in 1 dag. 7,5 uur omrijden en alleen maar bochten rijden. En dan ook nog eens continue verschillende hoogtes en temperaturen. Gelukkig hebben we nog wel een paar mooie foto's kunnen maken. Morgen wat vroeger opstaan om alsnog een deel van het park te bezoeken. Waarna we vervolgens door rijden naar San Fransisco. Geen internet in Yosemite, vandaar het verslag later op de site staat.

• 03 Juni 2017 - 07:06

Mary En Ruud:

Jemig dat was even een tegenvaller en ook erg vermoeiend ,ondanks dat zullen jullie best mooie fotos hebben .En inderdaad in de sneeuw echt bizar ,iedere keer anders van temperatuur ,Geniet nog even .
    XXXX ma pa