Dag 16 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 16

03 Juni 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen wederom weer vroeg opgestaan om toch nog wat meer van het park Yosemite te kunnen zien. Aangezien we door naar San Francisco moeten vandaag en gister niet zo heel veel konden zien van Yosemite. Daarom besloten we om gelijk door het park te rijden en wat later te gaan ontbijten. We zijn vanuit het hotel gelijk naar de gletsjer van het park gereden. We hadden het een klein beetje onderschat. Het was toch zeker 40 min rijden, met allemaal bochten de hoogte in. En het was behoorlijk fris. Toen we er uiteindelijk waren, genoten we direct van het uitzicht. Wat ongelooflijk mooi. Mooie watervallen met veel groen en sneeuw op de achtergrond. Na het genieten en een paar mooie foto's moesten we de zelfde weg weer terug. Dit keer ging het wat makkelijker en sneller. Eenmaal beneden in het park zijn we een stukje de andere kant op gegaan. Verder in het park de motor geparkeerd om een grote waterval van dichtbij te zien. Wat een geweld om te zien. En wat een geluid maakt dat zeg. Geweldig en schitterend! Inmiddels hadden we al aardig trek en was de ochtend alweer bijna voorbij. We besloten om het park te verlaten en verderop wat te eten. Aangezien je in Amerika niet zomaar even ergens naar toe rijd waren we al een aardig stuk onderweg voor we ergens konden eten. Het was inmiddels 13:00 uur en we konden eindelijk wat eten. Dus zagen we het maar als onze lunch. Na de lunch weer verder gaan rijden richting San Francisco. We moesten. Eerst nog een binnen weg en vervolgens nog een flink stuk over de snelweg. En toen zagen we in de verte San Francisco. Echt heel gaaf om al in de verte te zien vanaf de snelweg. We moesten over de Oakland Bay Bridge om San Francisco in te rijden. Hier moesten we ook tol betalen. De brug over en de stad in. Wat enorm druk zeg. Ff heel anders dan wat we tot nu toe hebben gezien. Op Las Vegas na. Maar ook dat is weer heel anders. Na dat we hebben ingecheckt Zijn we de stad in gelopen om wat te eten. Na het eten wilden we nog even wat gaan drinken. Via tripadvisor een leuke Ierse pub gevonden met live muziek. Daar lekker wat gedronken. Morgen vroeg naar Alcatraz.

• 03 Juni 2017 - 09:56

Nico Van Dam:

Wat een geweldig verslag, alsof we naast jullie staan. Op 1 dag van de mooiste natuur naar een wereldstad. vel plezier in Alcatraz, wel terugkomen (:

• 03 Juni 2017 - 10:58

Jenny:

Wat gaaf allemaal. Zo staat je nog midden in de natuur en zo rijd je een wereldstad in! Ben benieuwd hoe Alcatraz is. Zorg dat ze jullie niet houden daar ... (flauw zeg). Liefs! Jenny