Dag 17 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 17

04 Juni 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag 09:30 naar Alcatraz. Er werd ons aangeraden 30 min van te voren aanwezig te zijn. Het was ongeveer 15 min rijden naar pier 33 waar we de boot moesten nemen. We zijn voor de zekerheid 08:30 vertrokken vanuit het hotel. Aangezien het een behoorlijk drukke stad is (San Francisco). Parkeren is ook een drama hier. Overal moet je rond de 40 dollar betalen voor een dagkaart. Uiteindelijk hadden we een parkeerplek gevonden in een grote loods naast pier 33. Betalen snapte we niets van en zagen meerdere toeristen voor ons zo de hal uit lopen. Wij er achter aan. Wellicht krijgen we als nog een rekening maar dat zien we vanzelf wel. We wilden op tijd bij de boot zijn. Het was ongeveer 15 min varen. Gaaf om dan San Francisco te zien vanaf het water. Wat bizar om te zien dat zo een grote stad op een soort berg/heuvel is gebouwd. Vandaar ook alle schuine/stijlen wegen, straten door de stad. Aan de andere kant zagen we Alcatraz steeds dichter bij komen. Zo gaaf om te zien. Aangekomen kon je een korte rondleiding krijgen of zelf een rondje lopen over het eiland. Het was een behoorlijk grote groep dus wij kozen er voor om zelf te wandelen. Dat was prima te doen met een informatie boekje. Apart dat het eiland eerst een dorp/stad van de indianen is geweest. Daarna was het een militaire gevangenis en daarna een burger gevangenis. Boven in de gevangenis zelf krijg je een audio rondleiding. Voor een hoop talen oa ook Nederland, krijg je een koptelefoon met een rondleiding door de gevangenis. Dit was onwijs leuk en interessant. Je hoorde een aantal gevangen praten over hun ervaring in die tijd als gevangene. En hoe het er allemaal aan toe ging. Na de audio tour zijn we nog even naar de binnen plaats geweest en toen terug naar de boot. De boot gaat om de 2 uur terug. We wilden natuurlijk niet te laat zijn. Want nog 2 uur op het eiland is niet nodig. Terug aan wal in San Francisco de motor gepakt en een city trip gereden. De Golden Gate brug over gegaan en weer terug en een gedeelte door de stad. Even gestopt bij een brandweer kazerne om wat foto's te maken. Er kwam gelijk een brandweerman naar ons toe en gaf ons gelijk even een kleine rondleiding. Onwijs vriendelijk! Ook nog langs een monument van de holocaust gereden. En door de Golden Gate park van San Francisco. Wat absurd groot voor een park. Laatste stukje door de drukke stad naar het hotel. We moesten toen een stijle weg naar boven. Bauk heeft even gezweet achter op de motor. Want het was ook nog aardig druk waardoor we een paar keer stil moesten staan op zo een stijle weg. Wanneer ik remde en stil stond schroot de motor paar centimeter terug naar beneden. Ongelooflijk hoe stijl dat is. Gelukkig waren de remmen goed. Inmiddels was het rond 18:00 uur en waren we terug in het hotel. Wat een lange dag weer, maar zo veel moois en indrukwekkende dingen gezien. Even spullen naar de kamer en de stad in gewandeld om ergens te eten. Tijdens het zoeken naar een restaurant, nog even door China Town gewandeld. Leuk om te zien. Uiteindelijk een leuk tentje gevonden om te eten. Echt oud Amerikaanse style. Juke box ,oude auto, banken en stoelen. Geweldig en goed eten. Morgen verder naar Monterey.

• 04 Juni 2017 - 23:11

Ruud:

Hey Baukje en Roger

Gisterenavond elkaar gemist we lagen al op bed waren moe. Was jammer maar hopen elkaar weer snel te spreken . Jeetje wat een mooie verhalen en wat een ervaringen voor jullie . Elke keer weer een ander stukje Amerika . En weer mooie foto's . top meen dat. Hoop dat jullie nog een paar mooie en indrukwekkende dagen daar in het verre Amerika mee maken .
    Nog veel plezier de komende dagen .

Pa