Dag 11 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 11

29 Mei 2017 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Dag 11 alweer. Wat gaat de tijd snel. Vandaag gelijk om half 7 gaan ontbijten. Aangezien we op internet hadden gelezen dat het erg druk is bij het ontbijt in ons hotel. Na het ontbijt spullen ingepakt en vertrokken naar onze volgende bestemming, St George. Vlak na Bryce Canyon reden we door de Red Canyon. Leuk om even een foto te maken. En apart die rode rotsen. Verder niet heel bijzonder. Onderweg een kopje koffie gedaan bij Mount Carmel, en daar de weg naar Zion National park genomen om bij St George uit te komen. Het eerste stuk door het National park Zion was geweldig. Toen moesten we even een tijdje stil staan in het park om vervolgens de lange tunnel in de bergen door te mogen. Eerst laten ze de andere kant door en dan mogen wij. Zo gaat dat de hele dag door. Wat gaaf om zo een tunnel in te mogen rijden door de bergen. Uit de tunnel kom je bij een visitor center. Vanaf daar kan je met een shuttle bus door een deel van het park met verschillende stop punten. Om dit te kunnen doen moesten we de motor ergens parkeren. Het was zo druk in het park dat we in eerste instantie geen plek konden vinden. Zelfs niet met de motor, wat meestal wel lukt. We zijn het park een klein stukje uit gereden om eerst even te lunchen. Hier zagen we ook al dat het ongelofelijk druk was. Na de lunch het park weer in gereden en een klein plekje voor de motor gevonden. Inmiddels was het al rond de 37 graden. We moesten een klein stukje wandelen naar een instap punt van de shuttle. Hier was het ook erg druk en de eerste 3 shuttles die langs kwamen, zaten al vol. We besloten om naar het volgende punt te gaan wanden. Het was een leuke mooie wandeling maar ook best pittig. Zeker aangezien het zo warm was. Aangekomen zijn we de eerst volgende shuttle ingestapt naar een stop punt verderop. Daar wilde we de watervallen zien. Hiervoor moesten we een stukje wandelen en dat hebben we ook gedaan. Dit was ook best pittig. Aangekomen viel het een beetje tegen. Het was al erg droog allemaal waardoor er weinig water naar beneden viel. Toen zijn we nog een stukje verder en hoger gaan wandelen om een ander punt met watervallen te bekijken. Ook dit was niet veel maar. We besloten om niet naar het laatste punt te wandelen dat nog hoger ligt. Aangezien we ook nog naar benden moesten en nog een ander punt in het park wilde bekijken. Terug benden weer de shuttle gepakt en direct door gereden naar het eindpunt. Hier uitgestapt maar al snel weer in de rij gaan staan om terug naar het begin punt te gaan. Waar de motor staat. Het eindpunt kom je een hele mooie wandeling maken maar dat was meer voor professionals. Het was al later en moesten nog een klein uurtje rijden om bij het hotel te komen. Al met al een mooi park, Zion. Het eerste stuk van het park was het leukst en mooist voor ons om doorheen te rijden. De rest was ook mooi maar uiteindelijk is het meer een park voor Hiking van een hoger niveau. Al vonden wij dat we al aardig wat meters gewandeld hadden door het park. Nadeel was ook wel dat het mega druk was vandaag. Een ranger van het park zei tegen ons. Ik werk hier al 10 jaar, maar heb het in die 10 jaar nog nooit zo druk gezien.

Aangekomen bij het hotel. Ingecheckt en gelijk een duik in het zwembad genomen om even af te koelen. Wat was dat heerlijk zeg. Na het zwemmen een restaurantje opgezocht. Black bear diner. Wat een geweldig restaurant was dat. Jonge bediening, vriendelijk en heerlijk eten. 1 van de betere avonden kwa eten in de US. We zijn propvol terug gegaan naar het hotel om lekker te gaan slapen. Morgen vroeg naar Las Vegas.