dag 3 - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

dag 3

21 Mei 2017 | Verenigde Staten, Sedona

Vandaag weer vroeg wakker. Lekker ontbeten en dit keer hadden ze roer ei bij het ontbijt. Heerlijk! Motor weer ingepakt en rijden naar Sedona. Onder weg was wel weer duidelijk dat je niet zomaar even naar een andere plaats rijd. Kilometers lange wegen om ergens te komen. Eenmaal vertrokken uit Kingman direct weer de historische route 66 op. Wat een lange stille weg is dat zeg. Tijdens het rijden zagen we een man fietsen langs de weg. Toen wij moesten tanken en daar gelijk een kopje koffie hebben gedronken kwam de man aan fietsen om ook even te stoppen. Hij vertelde dat wat wij eigenlijk op de motor rijden, hij fietst. Respect. Er kwam een pick-up truck aan rijden met indianen. 1 van de indianen begon tegen ons te praten over de motor. Heel erg aardig en vriendelijk. Hij gaf ons ook een schets van een tekening die hij had gemaakt. Die wilde hij persoonlijk aan ons geven. Erg vriendelijk. Eenmaal de koffie opgedronken en een volla tank brandstof zijn we weer verder gaan rijden. Waar we onderweg weer de man op zijn fiets tegen kwamen. Na een lang stuk over de route 66 moesten we afslaan en reden we de bergen in. Eenmaal boven wat mooie foto's gemaakt en vervolgens weer naar beneden. Het was een spannende weg met een hoop scherpe korte bochten. Bij de daling door het dorpje Jerome gereden. Een erg leuk mooi dorpje waar we stapvoets door heen moesten rijden ivm de drukte. Eenmaal beneden in het dal nog een stuk door moeten rijden waarbij we uiteindelijk in de stad Sedona aan kwamen. Wat bekend staat om de mooie aparte rode rotsen die overal om je heen uitsteken. Zo bijzonder hoe dit is ontstaan! We waren redelijk vroeg in het hotel wat ons de tijd gaf om door het stadje te rijden en de verschillende rotsen te bekijken. Allemaal met een eigen naam. Onder andere de Cathedral rock. Een mooie rots met daar op halverwege een kerk gebouwd. Er zijn hier zoveel mooie rode rotsen dat je er maar naar blijft kijken. Bijna niet te beschrijven. Na een rondje door de stad en de rotsten die we hebben bekeken zijn we weer naar het hotel gegaan, waar we aan de overkant wat zijn gaan eten. Weer een mooie dag gehad met een hoop indrukken.

• 21 Mei 2017 - 21:33

Marieke:

Wat een fantastische ervaring Roger en Baukje! Jullie maken nu al veel mooie dingen mee, super leuk om te lezen! Geniet ervan, Marieke.