Dag 5 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 5

23 Mei 2017 | Verenigde Staten, Page

Gister besloten we om in de ochtend de zon opkomst te bekijken. Hierdoor moesten we om kwart voor 5 uit bed en direct op de motor gestapt om naar de Grand Canyon te rijden. Gelukkig is dit maar een klein stukje van ons hotel. Het was behoorlijk koud zo vroeg in de ochtend maar het was de moeite waard. Wat is dat mooi zeg! Vervolgens terug naar het hotel om op te frissen en daarna lekker ontbeten. Na het ontbijt weer op de motor gestapt om naar het volgende plaatsje, Page te gaan rijden. Wat bekend staat om de Antilope Canyon. Onderweg nog een paar keer gestopt om mooie foto's te maken van de Grand Canyon. Blijft schitterend en bijzonder om naar te kijken. Verder rijdend naar Page even gestopt onderweg om te lunchen bij het plaatsje Cameron. Hier kwamen we 3 Nederlanders tegen op de motor. Vader en 2 zoons. Even mee gekletst over de routes en het mooie Amerika. Toch leuk om Nederlanders tegen te komen met dezelfde interesses. Vervolgens weer door naar Page. Vlak voor het stadje even gestopt bij het welbekende Horseshoe Bend. Een soort hoef ijzer achtige rots ik de Grand Canyon. Wat is de Grand Canyon toch groot!! Om bij Horseshoe Bend te komen moesten we best een stukje omhoog en weer naar beneden wandelen. En ook weer terug. Maar het was zeer zeker de moeite waard. Ook dit was weer zo ongelofelijk mooi om te zien in het echt. Gewoon geen woorden voor. Na het stuk terug wandelen naar de motor moesten we nog een kleine 7 km naar ons hotel rijden. Ingecheckt en vervolgens naar het dorp gereden om een excursie Antilope Canyon te boeken voor de volgend ochtend. Dit zat al aardig vol en was best prijzig. Door te vragen bij een pompstation werden we het stadje uit gestuurd om verderop bij een andere organisatie te boeken voor de excursie. Hier bleek genoeg plek te zijn en was een stuk goedkoper. We hebben gelijk geboekt voor de volgende dag. Kwamen er meteen achter dat vlak achter het huisje van de organisatie al de excursie begint. De excursie wordt gegeven door de indianen. Er zijn ook maar 5 organisaties die deze excursie doen, allen door indianen georganiseerd. Na het boeken zijn we terug naar het stadje Page gereden om bij een bbq restaurant te eten. Het was heerlijk!! Na het eten maar even de motor afgespoeld die flink onder de dode vliegen, vlinders en nog veel meer insecten zat. Gelijk maar even getankt en biertjes gehaald voor in het hotel om de avond lekker af te sluiten op het balkon van onze kamer.

• 23 Mei 2017 - 09:03

Nico:

Dank voor het mooie verslag en de prachtige foto's, echt fantastisch wat jullie meemaken! Geniet met volle teugen en ik kijk uit naar jullie volgende verslag. groet Nico

• 23 Mei 2017 - 17:26

Mary Ruud:

Echt zo bijzonder allemaal geniet ervan XXXX