Dag 6 - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 6

24 Mei 2017 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Na dat we wakker waren hebben we eerst een lekker kopje koffie op ons balkon gedronken. We merkte al gelijk dat het weer lekker warm werd vandaag. Na de koffie ontbeten, opfrissen en op de motor gestapt. We moesten maar een klein stukje rijden om bij de Antelope Canyon tour te komen. We moesten daar 15 min wachten waarna de tour begon. De tourgids was een indiaan die ons een hoop informatie heeft gegeven. Stap voor stap legde hij alles uit. Over de omgeving, hoe de indianen daar leven en hoe Antelope Canyon is ontstaan. We moesten 10 minuten wandelen om bij de ingang te komen. Onderweg merkte we dat er nog 2 Nederlanders met 2 kinderen in onze groep zaten waarmee we tijdens het wandelen even hebben gepraat. Aangekomen bij de ingang van de Antelope Canyon moesten we wacht tot de groepen voor ons beneden waren. Gelukkig was het nog niet heel erg druk waardoor alles redelijk snel ging. Tijdens het wachten, legde de tour gids precies uit hoe je je telefoon of fotocamera op de juiste manier moest afstellen om de mooiste foto's te maken. We moesten een paar stalen trappen af om beneden ik de Antelope Canyon te komen. Het was 30 meter diep. Onderweg naar beneden zagen we al hoe mooi het was. Toen we er eenmaal door heen liepen keken we onze ogen uit. Wat was dit ook weer mooi zeg! Ongelofelijk! Het stuk door de Antelope Canyon was een ruime 430 meter wandelen. Hierbij schitterende foto's kunnen maken en een hoop uitleg gekregen van de tourgids. Waarbij hij een aantal gevormde rotsen aanwees waar je een beeld in kon zien van bijv een dier, of een piraat of een vrouw met lang haar. Hierbij moest je natuurlijk wel een beetje je fantasie gebruiken. Maar grappig en mooi om te zien. Eenmaal uit de Antelope Canyon liet de tourgids zien hoe het is ontstaan doormiddel van een kleine demonstratie met een hoopje Zand en een beetje water. Na de tour zijn we verder gaan rijden naar onze volgende bestemming, Mexican Hat. Een klein dorpje vlak na Monument Valley. Onderweg even gestopt voor een bakkie koffie. Duidelijk te merken dat we in een indiaans dorpje waren gestopt. De mensen daar erg vriendelijk en amicaal. Vragen hoe het gaat en waar we vandaan komen. En wensen ons een fijne veilige reis. Heel erg gemoedelijk allemaal. Verderop gestopt om te lunchen. Na het lunchen het laatste stuk naar onze bestemming. Hiervoor reden we langs het park Monument Valley waar we een kijkje wilde nemen. We zagen de mooie rode rotsen al vanaf de weg. Ongelofelijk om te zien. En hoe dit allemaal is ontstaan. Aangekomen bij de entree van het park, vertelde de parkwachter wat we moesten betalen maar ook dat de weg door het park hobbelig is en alleen maar zand. Hierdoor besloten we om niet het park in te gaan. Aangezien de motor daar ook niet voor bestemd was. Gelukkig konden we gewoon van de weg ook de mooie rotsen zien en mooie foto's maken ipv dichtbij. Aangekomen in het stadje zagen we direct het hotel, dat gelegen ligt aan de San Juanrivier. Ingecheckt, een lekker biertje gedronken en daarna een kleine wandeling langs de rivier. Onderweg kwamen we een paar paarden en ezels tegen. Leuk om te zien. Het dorpje is erg klein en had weinig keuze voor een restaurant. We besloten om in het restaurantje van het hotel te gaan eten. Dit was simpel maar lekker.

• 24 Mei 2017 - 19:35

Maiky:

Gaaf hoor, wat leuk om te lezen!! Geniet ervan, Groet Tries, Otter. &
    Maiky

• 24 Mei 2017 - 20:27

Mary Ruud:

Cool zeg leuk om te weten wat jullie zo doen en zien op een dag .Geniet ervan en laat alles over jullie heen komen dikke kus van ons XXXX