Dag 9 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 9

27 Mei 2017 | Verenigde Staten, Torrey

Vanmorgen weer wat vroeger opgestaan om naar ons volgende plaatsje Torrey te rijden. Bauk allen spullen ingepakt en ik ben even naar de supermarkt gegaan om ontbijt en lunch te halen. Vervolgens op de motor gestapt. We konden vanuit Moab direct naar de snelweg rijden, maar konden ook een detour nemen langs de Colorado rivier. Dit was een stuk omrijden maar het was de moeite waard. Ook wel genoemd de scenic drive. Schitterend stuk om op de motor door heen te rijden. Aan het einde van de scenic drive moesten we een stuk de snelweg op. Dit was een drama door de vele wind die er was. Na ongeveer 50 km konden we de snelweg weer af om de autoweg op te gaan naar Torrey. Helaas stond hier ook heel erg veel wind, wat het rijden een stuk lastiger maakte. Halverwege deze weg toch even gestopt om te lunchen ergens waar we niemand tegen kwamen. Ook daar stond behoorlijk veel wind. Maar een mooie omgeving om even te lunchen. Na de lunch weer verder gaan rijden. Helaas nog steeds veel wind. Uit het niets kregen wel regelmatig een windstoot waardoor we zo een beetje alle kanten op gingen. Gelukkig rijden we op een zware motor die best veel kan hebben! Om bij het plaatsje Torrey te komen moesten we een stukje door het National park Capitol Reef rijden. Hier een paar keer gestopt om foto's te maken. Ook zijn we even een stukje gaan wandelen naar de natural bridge. Tijdens het wandelen kwamen we er achter dat het best een pittig stukje wandelen is. Maar toch zijn we door gegaan en konden we weer een paar mooie foto's maken. En zo ook gelijk weer goed kunnen zien hoe mooi het eigenlijk allemaal is. Ook zo veel verschillende natuur verschijnselen. Helaas moesten we dat stuk wandelen ook weer terug maar het was wederom de moeite waard. En gelukkig was het een beetje bewolkt waardoor we niet continue in de heette zon liepen. Hierna gelijk een stukje scenic drive gereden door het park. Dit kon tot een bepaald punt waarna je nog een klein stukje verder kon. Maar toen we zagen dat het laatste stuk offroad was twijfelde ik om dat wel met de motor te doen. Een Amerikaan zag ons twijfelen en kwam meteen naar ons toe. Hij zei tegen ons: Het kan op zich wel, ik zag net nog 3 dezelfde motoren die kant op gaan. Toen dachten wij, oké dan gaan we ook. Het was wel even pittig om over zo een weg te rijden, maar het is ons gelukt tot het einde. Maar moesten natuurlijk ook weer terug. Dat ging prima. En door dat we het toch hadden gedaan, zijn we wel een slang tegen gekomen. Geen hele grote, maar was toch gaaf om dat zo in de wildernis te zien. Eenmaal terug op de normale weg zijn we het Park weer uit gereden om bij ons hotel te komen. Aangekomen in het hotel zijn we gelijk gaan eten. Het was een hotel met een steakhouse. Dat deed ons natuurlijk best goed na zo een winderige vermoeiende maar ook zeker mooie dag. Heerlijk gegeten ik het restaurant en daarna nog even gezwommen en het bubbelbad in geweest.

• 27 Mei 2017 - 09:43

Ruud:

Hey Luitjes .

Weer een mooie ervaring op dag 9 . Als ik jullie foto's zie denk ik dat de tijd daar stil staat .
    Wij kennen het alleen uit de (oude ) films. Het blijft een uitdaging wat jullie aan het doen zijn.
    Het is ook fijn dat de lokale bevolking , als is het daar niet heel bevolkt jullie de info geven .
    Geniet er samen van en op naar de volgende dag .

Ruud