Dag 13 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 13

31 Mei 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag even lekker een rust dagje. Althans, er is best veel te zien in Vegas. Een beetje uitgeslapen en vervolgens op de motor gestapt om ergens te gaan ontbijten. We wilde bij een tentje ontbijten die we in een film hadden gezien. Na even zoeken hebben we het uiteindelijk gevonden. Helaas was het niet meer zoals in de film maar een nieuw redelijk modern tentje. Toch daar ontbeten en het was een prima ontbijt. Het zat toevallig vlakbij de Stratosphere. De hoogste toren in Las Vegas. (350 m). Daar zijn we ook in gegaan. Het was wel 20 dollar pp, maar het was wel even leuk om over heel Las Vegas te kunnen kijken. En natuurlijk een paar foto's maken. Na het bezoekje aan de toren zijn we naar het hotel gegaan om even lekker af te koelen in het zwembad. Aangezien het vandaag rond de 43 graden was. Na het zwemmen opgefrist en weer naar de strip gegaan. We wilden graag nog een kijkje nemen bij hotel New York. Daar zijn we dan ook eerst naar toe gegaan. Wat een ongelofelijk gaaf mooi en groot hotel is dat. De meeste hotels zijn mooi en groot. Maar dit hotel vonden wij misschien toch wel de leukste en mooiste. Van binnen en buiten lijkt het net of je in New York loopt. En het hotel had een achtbaan. Waar wij natuurlijk graag in wilde. Hier moesten we ook 15 dollar pp voor betalen. Maar het was het zeker waard. Wat hebben wij genoten in de achtbaan. We dachten dat het zou mee vallen. Niet dus! Wat een gave achtbaan was het. We waren erg verbaasd. Na de achtbaan hebben we een taxi genomen naar het oude Vegas. Fremont street. Toen we daar eenmaal liepen vonden we het jammer dat we de eerste avond daar ook niet even naar toe zijn gegaan. We waren echt aan het genieten daar. Wat is dat gaaf om daar rond te lopen. Je ziet daar zo veel en zo veel aparte mensen. Allemaal straat muzikanten en artiesten. Echt het oude Las Vegas. De casino's, gebouwen, hotels. Heel anders dan het nieuwe gedeelte. Het nieuwe gedeelte is ook echt heel gaaf. Moet je zeker ook gezien hebben. Helaas moeten we de volgende dag weer vroeg op dus hebben we een taxi terug genomen naar het nieuwe gedeelte om daar de shuttle te pakken naar het hotel. Je kan dus een lift taxi nemen, maar daar voor moet je een app hebben. Dat wisten wij niet maar vroegen wel hoe het zat. Toen vroeg die man waar we heen moesten. Wij zeiden de strip. Hij zei, stap maar in voor 10 dollar. Toen dachten wij, dat is goedkoper dan de heen weg. Het was natuurlijk wel zwart maar dat maakte ons niet uit. Onderweg een praatje gemaakt met de chauffeur. Hij woont sinds kort in Las Vegas en is met pensioen. En doet dit als extra. Hij vertelde dat hij hiervoor politie agent was in California en daarvoor had hij in militaire dienst gezeten. Hij is ook veteraan. Ik vertelde dat ik ook veteraan ben, waarna hij mij gelijk bedankte voor het dienen, en zo waren we de hele weg aan het praten.Toen we aan kwamen op bestemming zei de chauffeur dat we niets hoefden te betalen. Omdat we broeders zijn ( allebei veteraan) hoefde we niets te betalen. Hele aardige en leuke man!! Aangekomen in het hotel nog even een gokje gewaagd maar helaas niet gewonnen. Toen maar lekker gaan slapen.

• 31 Mei 2017 - 19:17

Ruud:

Hey Baukje en Roger .

Wat een bijzonder verhaal zeg .Kan me voorstellen dat jullie verbaasd zijn in de goede zin van het woord.
    Weer een ervaring rijker en leuk dat jullie gisteren echte beelden lieten zien van die Tower.
    Jeetje dat verhaal met die Taxi chauffeur doet ons ook kippenvel krijgen. Heel bijzonder .
    Zo zie je maar weer wat broederschap inhoud . Geniet er maar lekker van allebei .
    Dikke kus Ma en Pa

• 31 Mei 2017 - 19:25

Maik, Patries En Ot:

Prachtig verhaal met die taxi!!
    Mooi allemaal.
    Xx Maik,patries en Ot

• 31 Mei 2017 - 23:05

Jenny:

Wat is het toch gaaf om te lezen wat jullie allemaal meemaken! En leuk om de foto's te bekijken! Ook heerlijk zo'n rustdagje tussendoor maar wel jammer dat het gokken niet gelukt is, hahaha!
    Geniet maar lekker verder, wij blijven lezen! xx Jenny