Dag 22 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van RenBMotortour - WaarBenJij.nu

Dag 22

09 Juni 2017 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen de metro naar Brooklyn genomen. Daar uitgestapt en over de Brooklyn bridge terug gewandeld naar Manhattan. Beide een stadsdeel van New York. We zagen vanaf de brug al het nieuwe One World Trade Center. Wat een gebouw. Hoe dichterbij we kwamen hoe grote het werd. Ongelooflijk. Bij het gebouw staan 2 monumenten van 9-11. En daar tussen staat het museum. We hebben eerst een rondje gelopen om beide monumenten en daarna zijn we het museum in gegaan. Heel erg indrukwekkend allemaal. Na 3 uur in het museum geweest te zijn, en alles te hebben gezien. Waren we toch best wel van slag. We vinden het natuurlijk hartstikke erg wat er gebeurt is die dag. Maar het is toch best ver van je bed. Nou, in dit museum kijk je er toch nog iets anders tegen aan. Ongelofelijk. Bijna geen woorden voor. Moet je eigenlijk gewoon ervaren. Na het museum wilden we nog naar central park en winkelen. Aangezien de tijd snel voorbij ging zijn we even gaan winkelen. Wellicht morgen nog even naar central park. Iedereen zei dat New York de stad is om te winkelen. En dat het allemaal stuk goedkoper is. Nou dat is volgens mij een fabeltje. Pc hoofdstraat is er bijna niks bij. De prijzen schelen nauwelijks met de prijzen in Nederland. Maar toch wel even leuk om overal te kijken. Het was al laat in de avond en we moesten nog eten. Restaurantje opgezocht en heerlijk gegeten. Inmiddels was het rond 12 uur middernacht en zijn we naar het hotel gaan wandelen. Onderweg langs de H&M. Die was dus gewoon nog open zo laat. Met harde dance muziek in de winkel en nog best druk ook. Wij ook even naar binnen gegaan. Bizar dat het zo laat gewoon nog open is. Bauk nog wat leuks kunnen kopen en daarna toch echt naar het hotel gewandeld. En wat zie je dan een hoop rommel op straat. En een hoop zwervers. En ook de vuilnismannen zijn hier gewoon nachts aan het werk.

• 09 Juni 2017 - 13:29

Jenny:

Wat een mooie afsluiting van een geweldige vakantie!
    Een hele goeie reis terug. Weet dat er sws 1 mannetje is die het heel fijn vindt dat jullie weer terugkomen!! (En z'n ouders ook hoor